Business Lounge

Inredning för Business Lounge i Sickla som är ett nytt entreprenörscentrum med kontorsrum, konferenslokaler och kök på runt 300 kvm. Konceptet är flygplats och flygplatslounge med alla dess attribut - hangar, destinationer till olika resmål och budskap som triggar företagen som "lyfta",  "landa affärer",  "entreprenöriellt växande",  "Nästa avgång" osv.
 
Inredningsteam Liselott Lövström och Camilla Eltell
 
    
 
 
Kollage över Business Lounge´s känsla och färger i de olika rummen.
 
 
 
 
Nya profilfärger i varumärkesplattformen. Utgångspunkten i lösningarna är företagets nya visuella profil som utvecklas vidare i inredningen.
 
 
 
 
Skyltning påminner om flygplatsmiljön.
 
 
 
 
Hangaren - lunchrum, möteslokal, scen, workshopyta och eventyta. En specialdesignad textil avdelar matrumsdel och kök. Mattan har fått design i samma mönsterserie.
 
 
 
 
Mattan är 3 m Ø och är tryckt med fin färgåtergivning på slitstarkt velourmaterial. trycket på mattan går ner i botten på luggen vilket ger extra fin lyster.
 
 
 
 
Matta detalj.
 
 
 
 
Grafiska detaljer på tryckt plexiglas på barbord mot industrikollage i väggtextilen.
 
 
 
 
Hangaren fungerar för både för fika och möten.
 
 
 
 
Färgsättningen i textil, mattor och väggar förstärker företagsets profil.
 
 
 

 
 
 
Hangaren har både scengolv, loungedel och matrumsdel.
 
 
 
 
Textilen är ett fotokollage av bilder tagna när toalettfabriken i Gustavsberg fortfarande var aktiv. Fotokollaget bildar kaleidoskopiska mönster som gör sig fint på textil och i offentliga utrymmen.
 
 
 
Detalj textil
 
 
 
 
Designskissen som inrednings- och beslutsunderlag.
 
 
 
 
 
Konferensrum New York med frihetsgudinnan ritad förhand på väggen.
 
 
 
Detalj.
 
 
 
 
Konferensrum - destination Bahamas
 
 
 
 
Avslappnade möten.
 
 
 
 
Textildrapering i konferensrum New Dehli. Färdiga bilder kommer.
 
    
 
 
Köket ovan molnen. Färdiga bilder kommer.
 
 
 
 
Takarmaturer från Affären i gamla stan.
 
 
 
 
Kvällstid och växter
 
 
 
Intresserad av inredningsteam med värumärkeskompetens?